2013년 5월 5일 일요일

open table 1Q13



http://press.opentable.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=761653

North America Results
  • Installed restaurant base as of March 31, 2013, totaled 20,128, a 13% increase over March 31, 2012.
  • Seated diners totaled 34.3 million, a 24% increase over Q1 2012.
  • Revenues totaled $39.4 million, a 17% increase over Q1 2012. 
  • Non-GAAP adjusted EBITDA (earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, stock-based compensation and acquisition-related expenses) totaled $19.8 million, or 50% of North America revenues, a 16% increase over Q1 2012.
International Results
  • Installed restaurant base as of March 31, 2013, totaled 7,829.  As previously reported, with the relaunch of the toptable site in Q2 2012, in an anticipated one-time event, we removed restaurants that did not migrate to OpenTable technology from our installed restaurant base.  After adjusting for this one-time event, our installed restaurant base as of March 31, 2013, represented a 38% increase over our installed base of OpenTable technology-enabled restaurants as of March 31, 2012.   
  • Seated diners totaled 3.1 million, a 37% increase over Q1 2012. 
  • Revenues totaled $6.1 million, a 7% increase over Q1 2012.
  • Non-GAAP adjusted EBITDA totaled a loss of $1.7 million compared to a loss of $0.6 million in Q1 2012. 
"We're pleased with seated diner growth during the first quarter in both our North America and International business segments," said Matt Roberts, President and CEO of OpenTable. "More than one third of the 34 million diners we seated in North America during the quarter were attributable to mobile, and we're continuing to optimize our mobile products around the globe to further capitalize on the opportunity."


http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-2TKK09/2428896681x0x634203/e7d03cd3-7783-4136-98f4-405e661adfac/1Q2013_OpenTable_Corporate_Presentation_FINAL.pdf


Mobile Is a Growing Source for Online Reservations
• We offer apps for iPhone, iPad, Android phones and tablets, Windows Phone, Kindle Fire, and BlackBerry plus our 2nd generation mobile website

• Mobile is an increasingly important component of our business:
   More than 60 million diners seated cumulatively…
   …generating $2 billion in revenue for our restaurant customers
• Accounts for approximately 36% of seated diners Mobile Is a Growing Source for Online Reservations



















댓글 4개:

  1. "Mobile Is a Growing Source for Online Reservations"
    글은 읽지 않앗고, 윗 부분이 눈에 그냥 들어 오네요...

    아,................... 상상력의 빈곤....
    모바일 수혜주가 생각보다 많이 있군요.......
    PER도 조금 많이 내려왔고...

    고PER에 사서, 저PER에 판다는 것이 이런 것인가 생각중입니다.
    ^^

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    1. 사실 지금은 과거에 비하면 고per라고 할 수도 없네요.
      경쟁자들이 새로 진입한다는 뉴스도 있고, opentable이 에버노트와 협력을 한다는 뉴스도 있네요.
      그런데 일단은 꾸준한 성장이 유지되고 있으니, 그러한 성장이 영국, 유럽, 일본에서 재현될 수 있는가가 핵심인데 다행인 것은 이들 나라들 경기가 회복되면 어떤 상황이 벌어질지 모른다는 것 정도 같네요. 미국에서는 이미 거의 포화되어서 점유율이 크게 높아지기 어려워 보입니다.

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    2. 이 회사를 알게 된 것은 순전히 좌크님 덕인데, 오래 전에 expedia를 써 봤고, priceline이 좋다는 얘기도 들었는데, 관심에 없던 몇년 사이 세계 시장을 잡아먹은 것을 보니 그런 일이 또 생기지 않을까 그런 순진한 기대감이 좀 있습니다.

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    3. 네, 저도 그것 때문에 기억하고 있던 회사입니다.... 퍼가 한 때는 140근처까지 갔던 것으로 기억...
      ㅡ,ㅡ


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